Wat we doen

Ons doel

Een pumptrackbaan zorgt ervoor dat mensen van verschillende leeftijden en uit verschillende culturen op een positieve manier met elkaar in contact komen. Het brengt mensen samen en kinderen spelen weer buiten. Wanneer je een pumptrackbaan bezoekt zullen daar personen uit verschillende lagen met verschillende leeftijden gebruik maken van hetzelfde park.

Wij willen met de realisatie van deze pumptrackbaan een attente en inclusieve plek creëren die voor iedereen toegankelijk is en op deze manier op een positieve manier bijdragen aan de leefbaarheid en sociale samenhang in onze regio.

Om dat dat te bevorderen, gaan we jaarlijks tenminste één evenement organiseren op en rond onze pumptrackbaan.

Pumptrack

We gaan zorgen dat er in West Zeeuws-Vlaanderen een pumptrackbaan komt voor de jeugd uit de gemeente Sluis. Deze geasfalteerde BMX baan is geschikt voor alle leeftijden vanaf 3 jaar, waarop met alle mogelijke speelattributen (fiets, step, skelter, skatebord, skeelers ect) kan worden gereden.

Sociaal

Een pumptrackbaan heeft grote aantrekkingskracht op jong en oud. Als je ergens een pumptrackbaan ziet, zie je kinderen die weer samen spelen en daaromheen familieleden en buurtbewoners die elkaar weer ontmoeten. De leefbaarheid krijgt een positieve impuls. De sociale samenhang groeit! Mensen bespreken het dagelijks leven weer met elkaar.

Voor iedereen!

Een pumptrackbaan is inclusief: iedereen kan meedoen!

En hij staat open voor iedereen in heel Zeeuws-Vlaanderen en ver daar buiten. Er staat geen hek omheen, iedereen kan er altijd terecht. De baan is ook toegankelijk voor iedereen met een lichamelijke uitdaging.

Onze acties

Steun onze acties of verras ons met je eigen actie om ons uiteindelijke doel te realiseren

Reserveer je foamstick!

Vanaf nu kan je je statiegeld doneren bij JUMBO Oostburg. Help jij ons mee door je statiegeld direct te doneren aan onze stichting? Alle beetjes helpen!

Op vrijdag 29 december zijn wij weer van de partij tijdens de Winter Wonder Wandeling in Nieuwvliet!

Je vind ons in de Molenweg. We verkopen glowsticks, heerlijke tosti's, hebben een draaimolen, rad van avontuur en een kinderdisco! Kom jij ook gezellig langs?

Meld je aan voor ons facebook evenement en blijf op de hoogte!

In de zomerperiode kon je bij Jumbo Breskens de lege flessenbon doneren aan onze stichting. Dit werd massaal gedaan.

Dank jullie wel!

Op 24 augustus waren we de hele dag in Sluis te vinden!

Wat een belevenis! Uiteindelijk gingen we met € 675 naar huis!

Lees ons hele avontuur in de blog!

Bij deze is iedereen uitgenodigd! Kom kennismaken met het populaire pumptracken!

📅Donderdag 24 augustus

📌Beestenmarkt Sluis

⏰12-18u

🚲Renewi tour

❓Je hoeft je niet aan te melden.

❓Toegang is gratis.

❓Je hoeft niet zelf voor een fiets of helm te zorgen.

Sinds begin juni kan je bij het inleveren van je leeggoed bij Jumbo Breskens er voor kiezen om je lege flessen bon te doneren aan onze Stichting. Help jij ook mee?

In de herfst hebben we kilo's noten geraapt en gedroogd. Nu verkopen we ze via de Boerderijwinkel aan de Nieuwvlietse weg. Heb jij al een heerlijke zak gekocht?

Ilona stond met haar verhaal in Libelle 22-2023. Dit artikel werd gelezen dorpsbewoner die direct € 100 doneerde!

"Wij weten hoe belangrijk het is dat er iets is in de regio zodat mensen blijven of terugkeren" aldus de donateur.

Zaterdag 29 april waren we te gast op de plantjes markt in Nieuwvliet.

Vanaf 1 mei kan je onze walnoten ook kopen via de boerderijkraam aan de Nieuwvlietseweg.

Op 23 maart mochten wij een presentatie geven voor de ondernemersvereniging van Nieuwvliet. Later maakte we een opname van onze presentatie om hem vaker te kunnen delen. Klik op de afbeelding voor de link naar de video.

Op 23 februari gingen we op werkbezoek naar de pumptrackbaan in Middelkerke. In onze blog lees je onze bevindingen.

Vanaf 10 maart kan je makkelijker doneren. Via geef.nl hebben wij een donatie pagina.

Wil je ons als particulier een bijdrage doen. Gebruik dan deze link. Wil je ons zakelijke sponsoren. Neem dan gerust contact met ons op. Wij zorgen dan voor o.a. een factuur.

Wij staan op Winter Wonder Wandeling op 29 december in Nieuwvliet. We staan in de tuin van Dorpsstraat 45.

Op 14 december 2022 waren we live te horen op de radio bij Goede Morgen Zeeland.

Nieuwe acties zitten in het vat, maar heb jij een toffe actie waar je geld mee wil ophalen om ons te helpen?

Je idee is meer dan welkom! Stuur ons gerust een mail.

De dag dat Nieuwvliet bruist met de Winter Wonder Wandeling zijn ook wij van de partij!

Warme chocolade melk, licht gevende ballonnen, draaimolen alles voor het goede doel! Kom ook kijken in onze "Kinder Garden" dan maken we samen plezier!

Vanaf 14 december tot en met 25 januari 2023 hopen wij met de crowdfundingsactie van "Samen voor de buurt" € 5.000 op te halen.

Check de speciale pagina om te doneren, maar uiteraard ook voor leuke beloningen!

Regiobank kinderspaarweken - wens voor de buurt

Wordt ook een held door iets goeds te doen met je geld! Heb je een idee om jouw buurt fijner te maken? Tot en met 31 oktober 2022 kun je jouw #buurtwens indienen. Wie weet helpt RegioBank jou de held van de buurt te worden!

Anouk en Rick stuurde beiden hun buurtwens in.

Telkens jij iets koopt via Trooper gaat er een percentje naar de kas van onze stichting.

Weet dat bijna alle bekende en minder bekende shops erop staan en dat jij geen rosse eurocent extra betaalt.

Wie bestelt via een account bij Scheldestore bouwt spaarpunten op. Deze spaarpunten kun je doneren aan o.a. stichting Pumptrack West Zeeuws-Vlaanderen.

ShapedFit NL steunt ons initiatief met de verkoop van echts Pumptrack t-shirts. Bezoek de webshop, bestel jouw shirt en met jouw bestelling doneer je 5 euro aan de Stichting Pumptrack

We sturen je graag een betaalverzoek voor jouw bijdrage.

Op 28 mei hadden we een pumptrackdag in Nieuwvliet. Lees ook de blog van deze dag.